آرسام  آرسام ، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 1 روز سن داره

آرسام من

كوچولوي نازم روزت مبارك

1393/7/16 11:19
نویسنده : مامان
912 بازدید
اشتراک گذاری

كودکی غنچه ای از رود صداقت به صفای آب است
کودکی صفحه ای از عشق و محبت به شکوه ماه است
کودکی سلسله ی اشک به دنبال سرشت است

کودکی لاله ی سرخ است به باغ امید              

عزيز دلم امروز روز جهاني كودكه . 16 مهر مصادف با 8 اكتبر .اين روز رو به تو و همه كودكاي خوشكل و دوست داشتني تبريك ميگم . ببين شماها چقد تو زندگيامون مهم و ويژه اين كه يه روز جهاني رو به نام شما گلا ثبت كردن . قربون پسر نازم برم .

دست هایم آن قدر بزرگ نیست که چرخ دنیا را به کامت بچرخانم
  اما یکی هست که بر همه چیز تواناست تو را به او میسپارم  .           

 

در مقدمه ی کنوانسیون حقوق کودک آمده است :
(کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی و محبت و تفاهم بزرگ شود )

با این شعار وبا ارزشی که ما ایرانی ها به خانه وافراد خانواده قائلیم ارزش این عضو خانواده کاملا مشخص می گردد و بایدبه این عضو توجه ویژه نمود. عضوی که اگر چه امروز کودک است و معصوم ،اما فردا بزرگ است ومسئول و خود تربیت کننده ی نسلی جدید، نسلی که روز به روز مسیرش عوض می شود.


کودکی که امروز ریشه ی خانوادگی اصیل دارد بین دو تضاد گرفتار است ،یک سو ته مانده ی ارزشهای نیک قدیمی و از سوی دیگر گرایشهای مد امروزی، گرایشهای تمدن ماشینی شدن. او نمی داند چه کند، ما باید حامی اش باشیم ،او چون موم در دست ماست، خمیر وجود ش با ما شکل می گیرد بیائید او را همراه با اصول صحیح دینی و عرفی تربیت کنیم وچگونه زندگی کردن را به او بیاموزیم.

از امام سجاد داریم :
" و اما حق فرزند تو این است که بدانی او از تو و پیوسته به تو در خیر و شر امر دنیاست و تو مسئول او از لحاظ نیک ادب کردن و راهنمایی به پروردگارش و کمک به طاعت او هستی. پس عمل تو درباره او ، عمل کسی باشد که می داند در احسان به او پاداش ، و در مسامحه و بدی نسبت به او کیفر می بیند.
اسلام حتی به والدین اجازه کتک زدن کودکان را نداده است . امام علی (ع) می فرماید: " حتی برای ادب کردن فرزندت نیز او را نزن بلکه با او قهر کن و مراقب باش که زمان قهر طول نکشد.

 

پسندها (1)

نظرات (1)

مامی فاطمه
17 مهر 93 8:36
سلام مامان عزیز خدا فرزند دلبندتو برات حفظ کنه عزیزم خواستم یک سایت مادرانه بهت معرفی کنم که علاوه بر امکاناتی که داره میتونی درقرعه کشی ماهانه هم شرکت کنی وبرنده ی تبلت پلاک طلای مادر کارت هدیه وپکیج بشی یاباگذاشتن عکس فرزندت جایزه بگیری اونجا پزشکای حاذقی هم هست که میتونی ازشون مشاوره بگیری من اونجابه اسم مامی فاطمه جون عضوم خوشحال میشم شمامادر عزیزهم به جمع مابپیوندی دوست داشتی بیای از آدرس زیر بیا منتظرتم خانم خانمااینماه گذاشتن عکس شام شبتون هم جایزه داره کدبانوی من بیا تاازسلیقت بهره ببریم امتحانش که ضرر نداره هزینه هم نداره تازه باگذاشتن چندتا پست وعکس امتیازتا بالا ببری به سه نفراول سایت بدون قرعه کشی پلاک طلا میدن امیدوارم این ماه برنده شماباشید http://www.madarclub.com/fa/apply/mamanefati
مامان
پاسخ
لطف كردين و ممنون كه اين سايتو معرفي كردين
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به آرسام من می باشد